مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با بیان این مطلب اظهار داشت:
اگر قبول کنیم گردشگری، شامل دو شاخصه اقتصادی و فرهنگی میباشد، منجر به پیشرفت پایدار میشود.
بنابراین برگزارکردن نمایشگاه های گردشگری در سطح کشوری(نمایشگاه گردشگری اصفهان) و بین المللی(نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان)
همواره فرصت مناسبی را برای تقویت همگرائی ملی و از سوی دیگر برای توسعه
پایدار در زمینه های کمی و کیفی گردشگری ایرانی فراهم می سازد.
ایشان همچنین تاکید کردند که حضور 31 استان کشور در نمایشگاه بین المللی، فرصتی مناسب برای آشنائی با جاذبه های تاریخی و فرهنگی استانها را فراهم می سازد و از سوی دیگر توانمندیهای مناطق مختلف کشور نیز در حوزه توسعه گردشگری در ابعاد مختلف آن ارائه می گردد و این نکته باعث میشود تا کارشناسان با آشنائی با ابعاد مختلف گردشگری استانهای کشور به همکاری و هم اندیشی با یکدیگر بپردازند.
تبدیل خانه های تاریخی اصفهان به اقامتگاه سنتی و جاذبه گردشگری
ایشان در ادامه با اشاره به برنامه های گردشگری اصفهان به این نکته اشاره کرد که پرداختن به خانه های تاریخی جهت نجات بخشی این خانه ها از طرف و تبدیل آنها به اقامتگاه های سنتی و جاذبه های گردشگری یکی از مهمترین سیاستهای آنها است به گونه ائی که هم اکنون در اصفهان نیزطرح تبدیل پنجاه خانه تاریخی به اقامتگاه سنتی را آماده ساخته ایم و مشغول رایزنی با سرمایه گذاران جهت حضور آنها در این حوزه هستیم.
او در همین راستا افزود: بررسی های ما نشان می دهد که درصد قابل توجهی از گردشگران مخصوصا گردشگران خارجی علاقه مند به اقامت در خانه های تاریخی در راستای تجربه یک سفر جذاب و متفاوت هستند، این کار ارزنده از طرفی به نجات این خانه های تاریخی که در بافت های سنتی شهرهای استان قرار دارند انجامیده و از سوی دیگر با تبدیل آنها به جاذبه گردشگری، تنوع محصولات گردشگری خود را افزایش می دهیم، با این وصف حرکت ما در این حوزه در دو بخش نجات بخشی خانه های تاریخی در شهرها در قالب اقامتگاه های سنتی و در روستاها جهت تبدیل آنها به اقامتگاه های بومگردی است که در این زمینه اخیر رتبه ممتازی در سطح کشور داریم.

نگاه به صنایع دستی، رویکردی فرهنگی و اقتصادی است.
با توجه به جذابیت موضوع هنر و صنایع دستی، باعث شده در طول تاریخ بسیار
مورد توجه قرار بگیرند و با توجه به اینکه اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی
صنایع دستی بشمار می رود، برای توسعه کمی و کیفی صنایع دستی از نگاه
گردشگری در تلاش هستیم با نگاهی فرهنگی به این صنعت به توسعه اقتصادی
بپردازیم، با این وصف با برنامه ریزی های به عمل آمده هم اینک دو حوزه
گردشگری و صنایع دستی اصفهان در حالی که برخی صنایع دیگر در شرایط بدی بسر
می برند، توانسته اند بازارهای داخلی و خارجی مناسبی را به ویژه در اصفهان
به خود اختصاص دهند.
ایشان در همین راستا بر این موضوع تاکید کرد که،
حمایت از هنرمندان، برگزاری نمایشگاه های گردشگری مختلف در سطح منطقه ائی ،
ملی و بین المللی (مانند نمایشگاه گردشگری اصفهان) همچنین تشویق به شرکت
هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین معرفی محصولات
صنایع دستی به گردشگران خارجی و تلاش در راستای بازاریابی علمی محصولات
صنایع دستی از جمله فعالیتهای ما در این حوزه است.